bank attack review,cooperatief spel,leuk spel vanaf 7 jaar,spel waarbij je moet samenwerken

Bank Attack review: kraak samen de kluis!

Artikel i.s.m. de Verkiezing Speelgoed van het Jaar en MEGABLEU. Regelmatig spelen wij met het gezin spelletjes. Dit zijn dan vaak spelletjes, waarbij er iemand wint of verliest. Maar wat ik persoonlijk nΓ³g leuker vind, is een spel waarbij je met zijn allen moet samenwerken. Bank Attack van spellenfabrikant Megableu is zo’n – zogeheten – coΓΆperatief spel (check ook onze andere tips voor coΓΆperatieve spellen). Het spel is dit jaar genomineerd voor speelgoed van het jaar en Jongens en meiden mocht ‘m uitproberen. Iets wat wij natuurlijk maar al te graag doen!

Genomineerd voor Speelgoed van het Jaar

In 2019 was het het Megableu spel WHAT DO YOU MEME dat genomineerd was voor speelgoed van het jaar. In 2020 is het Bank Attack: een spel waarbij je gezamenlijk een kluis moet zien te kraken. Klinkt leuk, maar is het dat ook echt…? Hieronder lees je wat wij van het spel vinden!

Doel van het spel

Bij het spel Bank Attack gaat het er dus om dat je met zijn allen (minimaal 2 en maximaal 4 spelers) een kluis kraakt. In de kluis bevinden zich namelijk 12 goudstaven en die wil je natuurlijk maar al te graag hebben. Net als al die miljoenen aan bankbiljetten trouwens die je tijdens het spel ook kunt verdienen ;-).

Om de kluis te kunnen kraken, moet je allereerst goed luisteren naar de opdrachten van de stem die uit de kluis komt en daarbij snel en goed kunnen samenwerken (o.a. door gereedschappen te gebruiken). Lukt dit, dan valt het goud uit de kluis en ben je miljoenen dollars rijker met zijn allen. Maar lukt het niet en maak je fouten…? Dan gaat het alarm af!

Hoe werkt het spel?

Om te beginnen, zet je het spel aan en kies je – door op de knoppen van de kluis te drukken – een van de vier rollen: Hacker, Money Man, Look Out en Explosieven Expert. Vervolgens kies je het level van je keuze, waarbij level 1 het makkelijkst is en level 5 het moeilijkst/snelst. Tijdens het spel wordt je reactievermogen aardig op de proef gesteld. Je moet goed opletten, want anders ga je de fout in!

Inhoud van het spel Bank Attack…

Conclusie

Wij vinden Bank Attack een erg leuk spel. Hoewel er op de doos staat dat het spel bedoeld is voor 7 jaar en ouder, kan onze dochter van 5 jaar ook al aardig mee spelen. Level 1 weliswaar, maar toch! Onze zoon van 9 jaar vindt het spel erg leuk; hij geeft het spel een cijfer 9.

Leuk aan het spel is dat je samen moet werken en dus 1 gezamenlijk doel hebt: namelijk het kraken van de kluis. En dat laatste vinden kinderen natuurlijk heel erg spannend om te doen. Wat ook tof is, is het feit dat het spel elektronisch is. Hierdoor is het spelen van een spel echt anders dan anders. Tot slot is het leuk dat je voor verschillende levels kunt kiezen. Dit maakt het spel uitdagend voor verschillende leeftijden!

Bank Attack kost € 24,99 en is hier te koop.

Zie ook: